Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Hur blir man flygvärdinna / flygvärd?

Av Helga - 11 november 2010 09:09

Jag får en hel del frågor om hur man blir flygvärdinna.


Här kan du läsa om flygvärdinneyrket och lämpliga gymnasieprogram om du funderar på yrket.


Många flygbolag rekryterar kabinpersonal som redan har jobbat på andra flygbolag eller som själva bekostat sin utbildning. Gå in på olika flygbolags hemsidor för att se vad de har för krav / profil...


På t ex Cat of Sweden kan du skaffa en kabinpersonalutbildning. Observera att du inte garanteras jobb efter utbildningen, men att dina chanser till ett jobb i luften helt klart ökar!


Kika på dessa sidor så ser du vad som krävs för att jobba som kabinpersonal. Det blir allt vanligare att flygbolagen har timanställda flygvärdinnor/ flygvärdar. Det kan ju vara ett sätt att testa yrket...


Här har jag skrivit min syn på flygvärdinneyrket - en allkonstnär.



Lycka till!!


Flyg · Resor
 
 
Sussi

Sussi

12 november 2010 09:22

Jag hade nog en liten dröm om att bli flygvärdinna när jag var yngre men det gick över när jag insåg hur ont jag fick av mina trånga örongångar när jag flög ;)
Men det verkar vara ett kul yrke..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

12 november 2010 10:36

Ont i öronen är inte bra om ska flyga var och varannan dag. Detta skrev jag mest för dem som undrar hur man ska utbilda sig till yrket...

 
wiper

wiper

12 november 2010 10:13

Jag hade också en liten dröm att bli flygvärdinna men var inte så framåt på den tiden som senare i livet. Skall gå in på dina länkar ändå och läsa lite för det är intressant

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

12 november 2010 10:35

Det är många yngre som frågar mig så jag tänkte att det var lika bra att skriva ett inlägg om det...

 
maja

maja

1 september 2011 20:25

måste man vara snyg för bli flygvärdina? :o

http://pokupat.blogg.se

Helga

2 september 2011 08:00

Hel och ren ska nog räcka...

 
Ingen bild

Carina

28 oktober 2012 00:54

Jag är 25, är det för gammalt för att börja utbilda sig till flygvärdinna?

Helga

28 oktober 2012 10:30

Nej, det tror jag verkligen inte...

 
Diana Veronica

Diana Veronica

11 mars 2013 18:35

Jag vill nog bli flygvärdinna, trots att jag är inte alls bra på svenska kan spanska, ganska mycket italienska och portuguesiska vet ej om det räcker, vill börja och leta informationen över detta.. älskar vara i luften det känns underbarT!

http://www.facebook.com/DianithaVgM

Helga

11 mars 2013 19:12

Det ska säkert gå bra men ska du jobba på ett Svenskt bolag bör du kunna bra Svenska tror jag. Kontakta de flygbolag som du vill arbeta för och fråga vad de har för krav på språkkunskaper.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards